Logo, her kurumsal firma için en önemli pazarlama unsurlarından biridir. Logo, markanızın yüzüdür. Logo, işinizi tanımlar, firmanız hakkınızda bilgi verir. Logo tasarımınız tüketicinizin sizi hatırlamasına yardımcı olur ve zihninde markanızla ilgili bir bağ kurar. Yeni bir logoyu seçmek sizin için karışık bir süreç olabilir. Renkler, fontlar,görseller, boyut, şekil gibi pek çok unsura dikkat edilmesi gerekir. Nereden başlamanız gerektiğini bilmiyorsanız, özgün ve yaratıcı bir logoya sahip olmak için işte size bazı ipuçları:
#1: Beyin fırtınası yapın ve işinizi en iyi tanımlayan öğeleri bulun!
Çalışanlarınızla bir araya gelin ve işinizi en iyi tanımlayacak sembolü bulmaya çalışın. Markanız bir boğa kadar güçlü mü? Yoksa içinde bulunduğunuz sektörün parlayan yıldızı mı? Yoksa sadece ciddi ve profesyonel bir duruşu mu var? Bir araya gelin ve bu özelliklerin bir listesini yapın. Bu beyin fırtınasının sonucu size logonuzun ana temasında hangi özelliği taşıması gerektiğini gösterecektir.
#2: Logonun esnek olup olmadığını kontrol edin!
Logonuzun tasarımının esnek ve her yerde uygulanabilir olması çok önemli! Logonuzu seçerken, onu kullanacağız tüm kanalları düşünerek, her mecrada uyarlanabilecek bir logo olmasına dikkat edin. Örneğin bir ürününüz varsa, paketinizin üstünde nasıl duracağını düşünün. Ya da belli bir mağazanız varsa tabelanızın o logoyu nasıl taşıyacağını düşünün. Hatta ve hatta günümüzde internet mecralarının daönemini düşünerek, sosyal medya kanallarında ya da internet sitenizde logonuzun nasıl görüneceğini düşünün. İyi bir logo, siyah veya beyaz,küçük veya büyük farketmez, her koşulda bir bakışta tanınır olmalıdır. İyi bir logo sadece kartvizitinizde değil, Twitter avatarınızda da güzel durmalıdır. Eğer logonuzun rengi ve şeklinin dışında, taşıyıcı bir görsel öğesi varsa, işiniz çok daha kolay olur ve markalaşmayı düşündüğünüz her alana logonuzu kolayca entegre edebilirsiniz.
#3: Başkalarının fikirlerini alın ama…!
Çevrenizde inandığınız güvendiğiniz kişlerin yorumlarını almak, farklı bakışaçıları duymak doğru logoyu seçerken hayli önemlidir. Hem kendi çalışanlarınıza hem de çevrenizdekilere tüm logo tasarımı seçenklerini gösterin vefikirlerini alın ve hatta basit bir oylama yapın. Ama şunu unutmayın, kararınızı sadece oylama sonucuna göre vermeyin. Oylamaları kısa listenizi oluşturabilmek için mutlaka yapın, ancak son kararı veren kişi yine siz olun. İçinizden gelen sesi dinleyin. Çünkü; işinizi, içindebulunduğunuz pazarı ve stratejilerinizi en iyi bilen sizsiniz ve logonuza karar verirken bu unsurları sizden daha iyi kimse göz önünde bulunduramaz.
#4: Modaya uymaya çalışmayın özgün olun!
Logo tasarımı zamansız olmalıdır. Bugünün modasına uygun, bugünün renklerine uygun diye bir fikre kapılmayın. Örneğin ‘Coca Cola’nın logosu zamansızdır. Zamansız demek, yıllar geçtikçe logonun kalitesini kaybetmemesi demektir. 1900’lü yıllarda sahip olduğu logo ile 2014 yılındaki logosu arasında çok ufak farklılıklar vardır. Asıl dikkat edilmesi gereken logonuzun özgün ve orjinal olmasıdır. Logonuz eğer yeterince özgün ise, işte o zaman markanızla bütünleşir ve uzun yıllar boyunca hepmarkanızla birlikte hatırlanır.
logo tasarım adana teşekkür eder.
ReplyDelete